رژيم‌غذايي کامل براي کاهش اضطراب‌ در کودکان

اطمینان از اینکه فرزندمان یک رژیم‌غذایی کامل و حاوی انواع موادغذایی سالم را داشته باشد همیشه از دغدغه‌های اصلی والدین است.

کارشناسان تغذیه پیشنهاد می‌کنند که یکی از روش‌های مفید برای کاهش اضطراب‌، انتخاب یک برنامه غذایی سالم و کامل برای کودکان، تهیه فهرستی از غذاهای مغذی، سالم و متنوع است.

پنج گروه‌ غذایی که به شرح زیر است:

- گزینه‌های سالم و مفید از گروه غذایی غلات شامل برنج قهوه‌ای، بلغور جو، ذرت ساده و بدون کره، تردیلا، نان گندم سبوس‌دار، پاستا و گندم سیاه هستند.

- از گروه سبزی‌ها نیز سبزیجات سالم، مقوی و مغذی شامل اسفناج، بلوط، هویج، سیب‌زمینی شیرین، فلفل قرمز، گوجه فرنگی و کدو حلوایی می‌شوند.

- از میوه‌های سالم و مفید نیز می‌توان سیب، انواع توت، موز،‌ آلو و انبه را انتخاب کرد.

- از میان گروه غذایی پروتئینی نیز پروتئین‌های سالم برای کودکان شامل گوشت لخم، گوشت مرغ بدون پوست، ماهی تُن، ماهی سالمون، آجیل، تخم‌مرغ و لوبیا هستند.- انتخاب مناسب از بین لبنیات نیز شیر، ماست و پنیر کم‌چرب، ماست منجمد و پودینگ هستند.

تهیه و گردآوری :گروه خانواده پرداد / منبع:ساعت 24 

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه